Psycholog Warszawa

Centrum Psychoterapii “Genesis”

Jak pomaga psychoterapia?

Obszar wewnętrzny
Czy czujesz lęk przed wyjściem z domu, unikasz supermarketów, boisz się, że zemdlejesz w kościele i nikt nie udzieli ci pomocy? terapia małżeńska warszawa terapia rodzinna warszawa
Terapia psychoanalityczna
i psychodynamiczna

jest także skuteczna w leczeniu zaburzeń nerwicowych, lękowych, natręctw i występujących pod postacią somatyczną. Efektem tych technik jest zmniejszenie lub ustąpienie objawów.
Psychoterapeuta nie skupia się na usuwaniu objawów cierpienia, lecz na przyczynach tkwiących w nieświadomości. Aby to zrobić, trzeba sięgnąć do doświadczeń z dzieciństwa pacjenta i analizować ich wpływ na aktualne życie pacjenta.

Terapia polega na odkrywaniu nieświadomych motywów, fantazji. Pacjent przenosi na terapeutę swoje myśli , uczucia, wyobrażenia, które żywi do ważnych osób w swoim życiu, dzieciństwie (do wewnętrznych obiektów będących reprezentacją tych ważnych osób).

Terapeuta interpretuje pacjentowi jak rozumie jego problemy i uświadamia mu objawy i naturę powtarzanych mechanizmów, uświadamia wewnętrzne konflikty pacjenta.
Efektem pracy jest integracja osobowości i wypracowanie dojrzałych sposobów radzenia sobie w życiu. Wypracowanie nowych zachowań służy także terapia poznawczo-behawioralna. Terapia ta dąży do zgłaszanej przez pacjenta zmiany w jego sposobie myślenia i zachowania.

Czy boisz się oceny innych ludzi, czy unikasz zebrań, wystąpień publicznych, spotkań z płcią przeciwną?
Czy czujesz strach przed krytyką innych?
Czy czerwienisz się, drżą ci ręce, masz nudności czy nagłą potrzebę oddania moczu?
Czy cierpisz na napady bicia serca, bólu w klatce piersiowej, masz uczucie duszności, zawroty głowy?
Czy masz lęk przed śmiercią, chorobą psychiczną, utraty kontroli?
Czy masz napady paniki, obawę przed wystąpieniem kolejnego napadu?
Czy ogarnia cię uogólniony lęk występujący niezależnie od okoliczności, czy jesteś ciągle zdenerwowany, napięty, pocisz się?
Czy boisz się, że ktoś z Twoich bliskich zachoruje lub będzie miał wypadek i przewidujesz ciąg złych wydarzeń?
Czy męczą cię myśli lub czynności natrętne, np. rytuał mycia rąk, sprawdzanie, czy wyłączyłeś gaz, przymus myśli bluźnierczych, impuls zabicia kogoś bliskiego?
Czy boisz się, że jesteś chory, chodzisz do lekarza i wykonujesz mnóstwo badań i pomimo zapewnień lekarzy, że jesteś zdrowy, ciągle domagasz się kolejnych badań?
Czy miewasz bóle głowy, zespół jelita drażliwego, biegunki, bóle brzucha lub serca?
Przeżyłeś sytuację wyjątkowo zagrażającą lub katastrofę (klęskę żywiołową, wypadek samochodowy, gwałt, obecność przy czyjejś śmierci) i nie możesz się z tym pogodzić?
Czy odchudzasz się, choć masz niską wagę, ćwiczysz nadmiernie, po jedzeniu prowokujesz wymioty, stosujesz środki przeczyszczające lub leki tłumiące łaknienie?
Czy przejadasz się w sytuacjach stresowych?
Czy cierpisz na bezsenność, przed snem masz natłok myśli, myślisz, co zrobić, żeby się wyspać, i rano czujesz się zmęczony, drażliwy i masz kłopot z koncentracją, czy masz koszmary senne?
Czy cierpisz na dysfunkcje seksualne?
Czy jesteś podejrzliwy, prowokujesz do walki, masz podejrzenia dotyczące wierności, czy uważasz, że wszyscy „spiskują” przeciwko Tobie?
Czy jesteś wycofany, samotny, nie masz bliskich przyjaciół?
Czy masz trudności w utrzymywaniu stałych związków, czy lekceważysz normy, czy jesteś agresywny i masz konflikty z otoczeniem?
Czy masz uczucie pustki wewnętrznej, skłonności do wchodzenia w intensywne i niestabilne związki, czy dochodzi do samouszkodzeń, czy masz problemy z emocjami?
Czy ciągle musisz być w centrum uwagi, przywiązujesz dużą uwagę do wyglądu zewnętrznego, czy ciągle pragniesz być doceniany?
Czy jesteś perfekcjonistą, pochłaniają cię szczegóły, regulaminy, porządkowanie, czy masz dużo wątpliwości i jesteś ostrożny?
Czy unikasz spotkań z innymi, bo boisz się krytyki i odrzucenia, czy czujesz się gorszy i nieatrakcyjny?
Czy podporządkowujesz własne potrzeby innym, od których jesteś zależny, czy czujesz się bezradny i osamotniony, czy boisz się, że bliska osoba odejdzie od ciebie, czy masz problemy z podjęciem decyzji?
Czy jesteś uzależniony od hazardu, Internetu, seksu?

Obszar Rodziny i Związków
Relacje
Czy Twój związek jest stabilny? terapia małżeńska warszawa terapia rodzinna warszawa
Jak uzdrowić relacje w związku:

1. Behawioralna terapia małżeńska. Terapeuci kładą nacisk na
    • kontrakty wymiany zachowań, mające na celu zmiany zachowań partnerów przy użyciu metody nagród i kar.
    • Pracują także przeprowadzając treningi komunikacji, których celem jest nauczenie partnerów umiejętności porozumiewania się.
    • nabycie umiejętności rozwiązywania problemów.
  2. Terapia zorientowana na emocje, w której partnerzy zamiast walczyć ze sobą, uczą się walczyć z problemem, uczą się także myślenia o sobie i partnerze. Celem tej terapii jest wydobycie emocji i pomoc terapeuty w przeformułowaniu dysfunkcyjnych przekonań na temat własny i partnera – według 9 kroków:
    Partnerzy określają konflikty, które są analizowane, terapeuta pomaga dotrzeć do nieświadomych uczuć i zrozumieć istniejący problem, wzajemne odczucie, pomaga prowadzić otwarty dialog, szczerze wyrażać potrzeby, pomaga następnie w wypracowaniu nowych rozwiązań.
  3. terapia zorientowana na wgląd ma na celu skuteczniejsze zrozumienie siebie i współmałżonka na poziomie emocjonalnym, znalezienie przyczyn konfliktu i pomoc w rozwiązaniu konfliktów rozwojowych.
Czy Twój partner Cię zdradza?
Czy w Twoim domu panuje spokój i rodzinna atmosfera?
Czy rozumiecie się z partnerem?
Czy Twój związek przeżywa trudy?
Czy Twoi bliscy mają w Tobie oparcie i czy jesteś dla nich taki jaki chciałbyś być?
Czy chcesz poprawić jakość relacji i skuteczniej rozwiązywać problemy?
Czy przeżywacie wzorowanie?
Czy kłócicie się o finanse, obowiązki w domu, o to kto ma rację?
Czy obarczasz partnera winą za pojawienie się problemów lub obwiniacie się nawzajem i nie umiecie z tego wyjść?
Czy partner Cię krytykuje, robi Ci wyrzuty, czy czujesz się kontrolowany i czy Twój partner „milczy” i masz wrażenie, że Cię lekceważy?
Czy w Twoim związku masz satysfakcje i zaufanie, poczucie bliskości?
Czy masz związek pozamałżeński i nie możesz wybrać z kim chcesz być?
Czy macie w związku różny system wartości, różne zainteresowania i z tego powodu macie konflikty?
Rodzina
Czy masz kłopoty z dzieckiem i młodzieżą? Skuteczna w tym przypadku jest terapia systemowa. W trakcje sesji omawia się problemy rodzinne, konfrontuje punkty widzenia poszczególnych członków rodziny, analizuje kontekst występowania objawów. Celem terapii jest uzyskanie poprawy czyli ustąpienie objawów, rozwiązanie problemów rodzinnych, poprawa komunikacji i okazywanie sobie pozytywnych uczuć.
Czy Twoje dziecko ma problem z jedzeniem (anoreksja, bulimia)?
Czy Twoje dziecko ma problemy w przedszkolu, w szkole?
Czy Twoje dziecko jest agresywne?
Czy Twoje dziecko jest smutne?
Czy Twoje dziecko boi się klasówek i egzaminów?
Czy Twoje dzieci biją się?

Obszar zawodowy
Praca
Czy ktoś ma do Ciebie pretensje, że za dużo pracujesz? terapia małżeńska warszawa terapia rodzinna warszawa
Czy wiesz jakie są konsekwencje zdrowotne pracoholizmu?
– wyczerpanie, zaburzenia snu, wrzody żołądkowe, zaburzenia nerwicowe, lękowe, zaburzenia seksualne, choroby układu krążenia, zawał.
Pracoholizm leczymy terapią poznawczo-behawioralną, behawioralną, psychodynamiczną, psychoanalityczną. Potrzeba pracy nad sobą, wprowadzić w swoje życie zdrowych proporcji między czasem przeznaczonym na pracę, rodzinę, przyjaciół, hobby, odpoczynek, rozrywkę.
Czy przenosisz problemy z pracy do domu?
Czy ciągle boisz się, że stracisz pracę?
Czy jesteś zrelaksowany i wypoczęty każdego dnia po przebudzeniu?
Czy twoje życie prywatne przynosi ci satysfakcję i zadowolenie?
Czy masz zainteresowania, hobby?
Ile czasu przeznaczasz na pracę?
Czy żyjesz w ciągłym pośpiechu?
Czy ciągle jesteś zajęty i zajmujesz się wieloma sprawami?
Czy angażujesz się w sprawy bardziej niż inni?
Czy zostajesz w pracy, podczas gdy Twoi współpracownicy poszli do domu?
Czy poświęcasz więcej czasu pracy niż spotkaniom towarzyskim, hobby, rodzinie?
Czy pracujesz kosztem snu, rodziny?

• Skontaktuj się

Recepcja